2014. december 9., kedd

Massa: Ma már sokkal jobban tisztelem az életet

A 2008-as szezon ezüstérmese, Felipe Massa nyolc év után hagyta el a Ferrarit és csatlakozott Sir Frank Williams alakulatához – a brazil versenyző kivirágzott új csapatánál, ahol többször eredményei is „korábbi önmagát” idézték. Az F1 Racing legutóbbi számában a szurkolók faggatták a tizenegyszeres futamgyőztest; az interjú során könnyedebb és komolyabb témák is felmerültek.

Igaz, hogy megérzed a különböző ételek illatát, miközben a pályán vezetsz? (Jonathan Simon, Ausztrália)

FelipeMassa: Igen, ez igaz. Néha barbecue illatot érzek, néha valami egészen más ételét. De ez nagyban függ a versenyhelyszíntől is. Vannak olyan pályák, ahol a főlelátó olyan messze van a célegyenestől, hogy az illatok nem terjednek odáig. Más helyszíneken viszont határozottan. Ilyenkor meg is éhezem kissé.

Az, hogy a Williamshez igazoltál, életed legjobb döntése volt? (Leslie Bray, Egyesült Királyság)

FM: Inkább úgy mondanám, hogy egyike a legjobbaknak. Szükséges lépés volt, és egészen biztos voltam benne, hogy ez a legjobb döntés. Törtem kicsit a fejem, gondolkodtam a Forma–1 új szabályain, és arra jutottam, hogy a Williams lesz a legmegfelelőbb. Most már látom, hogy igazam volt.

Melyik a kedvenc pályád, és miért? (Luis Gonzalez Cos, Mexikó)

FM: A régi-típusú pályákat szeretem, mint amilyen Spa, Szuzuka, vagy épp a gyors kanyarokkal teletűzdelt Silverstone. A szuzukai első szektor egészen elképesztő, igazi élmény ott vezetni. Spa jobb volt a múltban, de az új autókkal az Eau Rouge sokkal nagyobb kihívást jelent, mint pár éve.

Mennyire voltál dühös, mikor a 2010-es Német Nagydíjon a csapat arra utasított, hogy engedd el Fernando Alonsót? (Timothy Eichman, Egyesült Királyság)

FM: Csalódott voltam. Életem egyik legszomorúbb pillanata volt az. Sohasem számítasz rá, hogy ilyesmi megtörténik, főleg nem akkor, amikor jó munkát végzel. Pályafutásom legrosszabb napja volt. Átélni ezt mélységesen szomorú. Persze nemcsak nekem és a csapatnak, hanem mindenki másnak is.

Gondolod, hogy a 2009-es Hungaroringen történt baleseted bizonyos mértékben befolyásolta a teljesítményedet? Mit mondanál most, újra csúcsformában vagy? (Andy Kingham, Egyesült Királyság)

FM: Nem hiszem, hogy befolyásolta volna. Nagyon nehéz volt otthon ülni és várni, mikor térhetek vissza, de most már itt vagyok, és mindent ugyanúgy csinálok, mint előtte. Az egyetlen, ami megváltozott az, hogy ma már sokkal jobban tisztelem az életet. Mielőtt átélsz egy ilyen balesetet, azt gondolod, hogy veled sosem történhet hasonló. Aztán rájössz, hogy bárkivel megtörténhet.

Volt valaha komoly vita közted és Rob Smedley [Massa korábbi versenymérnöke] között? (Gary Reeves, Egyesült Királyság)

FM: Számtalanszor. Jó -, és rossz értelemben egyaránt. Nem emlékszem mindegyikre, de jó párszor megtörtént. Hosszú ideje dolgozunk együtt, így elkerülhetetlenek a viták. Néha neki volt igaza, én pedig nem láttam be ezt, máskor pedig pont fordítva. Azonban fontos, hogy hatékony munkát végezzünk, így mindig megbeszéljük a vitás eseteket.

Hogyan tudtál olyan gyorsan reagálni Kimi [Räikkönen] közeledő autójára mikor Silverstone-ban éppen eléd csúszott vissza a pályára? (Howard Bretman, Egyesült Államok)

FM: Nem tudom. Amikor fékeztem és elfordítottam a kormányt az csak egy ösztönös reakció volt. Egy ilyen esetnél ez már azelőtt megtörténik, hogy elkezdenél gondolkodni rajta. Mindenesetre működött. Senki sem sérült meg, és ez a legfontosabb.

Mit gondolsz, befolyásoltad valamennyire Rob Smedley döntését, hogy ő is a Williamst válassza? (Toni Rhodes, Egyesült Királyság)

FM: Nem hiszem. Rob már azelőtt megkezdte a tárgyalásokat a Williamsszel, mielőtt én megtettem volna ugyanezt. Mindig pozitívan beszélt a csapatról és sokat emlegette őket. Mondott pár érdekes dolgot, ami segített meghoznom a döntésemet. Azt hiszem, mindketten váltani akartunk. Az járt a fejemben, hogy egy olyan istállóhoz akarok menni, ahol sikeres lehetek és ahol megfelelő munkát végezhetek. És úgy vélem, Rob is ugyanezt gondolta.



Túl vagy 200 nagydíjon, és még mindig nagyon jól vezetsz. Gondolod, hogy megdöntheted Rubens Barrichello rekordját, aki a legtöbb futamon rajthoz álló versenyző jelenleg? [322 start] (Peter Wright, Egyesült Királyság)

FM: Persze, miért is ne?

Miközben Alonsót előzöd, van benned kísértés, hogy megmutasd mennyire dühös vagy rá? (Mark Vine, Egyesült Királyság)

FM: [Nevet] Mindig nagyszerű élmény megelőzni Alonsót, hiszen ő egy erős, versenyképes pilóta. De ez nem csak rá igaz. Ha Hamiltont vagy Vettelt előzöm, az is extra élvezettel jár. De igen, nagyon boldog vagyok, mikor lehagyom Fernandót…

Mit éreztél, mikor kiderült Nelson Piquet junior botrányos ügye? [2008 Szingapúr] (Antonio Rodriguez, Puerto Rico)

FM: Mélységesen csalódott voltam. Ez az eset volt az oka annak, hogy elveszítettem a világbajnoki címet. Nem volt sportszerű verseny, meghamisították az eredményt. Legjobban viszont azért vagyok csalódott, mert utólag senki nem tett semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése