A Williams teljesítménymérnöke, Rob Smedley elismerte, minden istálló feszegeti a határokat a vezetőszárnyak hajlékonysága terén, de hangsúlyozta, csapata megoldása a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint teljesen legális volt.
Azt követően, hogy az FIA szabálytalan első légterelő miatt a Red Bull mindkét autóját kizárta a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj kvalifikációjáról, Adrian Newey, a gárda technikai igazgatója és Christian Horner, csapatfőnök kijelentették, nem az osztrák alakulat az egyetlen, aki feszegette a határokat. A főtervező elmondta: „Igazságtalanságnak éreztem [a döntést], hiszen a tárgyaláson feltettük a kezünket, és azt mondtuk a bíráknak, hogy rendben, súlyt akartunk spórolni, nem cáfoljuk. Ez egy szürke terület. Az elhajlás mértéke például a Williamshez viszonyítva sokkal-sokkal kisebb volt, és nem ők voltak az egyetlenek.”
Rob Smedley, az említett Williams-istálló teljesítménymérnöke reagált Newey kijelentésére, s megvédte csapatát. „Úgy gondolom, az FIA jó néhány vezetőszárnyat tesztelt már, így bizonyosan a miénk is közte volt. Ha pedig így van, akkor a megoldásunk sikerrel vette a vizsgálatot, és teljesen szabályszerű” – idézte az angol szakembert az Autosport. „A hétvége során beszéltünk az FIA-val, és teljesen elégedettek voltak azzal, amit csinálunk. Semmilyen szabályozást nem sértettünk meg. Nem akarom minősíteni, amit a többi csapat tesz, de annyi biztos, hogy a mi szárnyunk legális.”
Tovább >>>>
Forrás: Autosport
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése