2014. november 28., péntek

A Lotus támogatójával erősített a Williams

Komoly érvágás a 2014-ben gyenge formát mutató Lotus-istálló számára: a Williams pénteken bejelentette, hogy az eddig az enstone-iakat támogató Unilever jövőre már az ő partnerükként lesz jelen a Forma–1-ben.

Azok után, hogy múlt évben több szakembert – például a mérnök Rod Nelsont vagy az informatikus Graeme Hacklandet – is elcsábította a Lotustól, a Williams most tovább folytatja „hadjáratát” az arany-fekete csapat „ellen”. A grove-i egylet ugyanis pénteken bejelentette, szerződést kötöttek az angol-holland multinacionális vállalattal, az Unileverrel, melynek márkáját, a Rexonát 2015-től autóikon reklámozzák majd.
Williams f1
Williams


A fogyasztási cikkeket gyártó cég az előző években a Lotus kiemelt szponzoraként szerepelt a Forma–1-ben, de az istálló anyagi gondjai, és a várt eredmények elmaradása miatt felröppentek olyan pletykák, hogy a társaság a jövőben a McLarenhez csatlakozik majd. Ahogy azonban kiderült, az Unilever választottja nem a wokingi gárda, hanem az a Williams-istálló lett, ami 2014-ben – lényegében a Lotus előző évi szerepét átvéve – már a közvetlen élmezőny tagjaként a nagycsapatokkal harcolt.

„A Rexona [az Unilever egyik terméke] logó megjelenik majd a 2015-ös Williams-Mercedes oldaldobozán, első vezetőszárnyán, az első lengőkarokon, valamint a csapat személyzetének ruházatán is” – áll az alakulat hivatalos közleményében.

Az egylet helyettes csapatfőnöke, Claire Williams felfedte a váltás okát is, ami szerinte nem más, mint a Williams Lotusénál sokkal hatékonyabb működése. „Fele akkora költségvetéssel érünk el eredményeket, mint a nagycsapatok” – idézte a L’Equipe a szakembert. „A Lotus teljesen más pénzügyi és operatív felépítés mellett működik, mint mi. Független istálló vagyunk, és mi vagyunk az egyetlenek, akik jelen vannak a tőzsdén. Emiatt a vállalatunk ügyei teljes mértékben átláthatóak, ami egyfajta nyugalmat ad partnereinknek.”

Tovább >>>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése